Translate

miercuri, 21 mai 2014

Importanta disjunctorului si a mentinatorului de spatiu la schimbarea dintilor



Pe langa informatiile prezentate pana acum pe tema aparatului dentar (le puteti gasi introducand subiectul in caseta de cautare din partea dreapta), m-am gandit ca nu am vorbit despre 2 dispozitive importante ce pot schimba in bine sanatatea si estetica unui copil daca problemele sunt descoperite la momentul potrivit (de regula varsta de 7 ani) : mentinatorul de spatiu si disjunctorulEu as fi avut nevoie de ambele. 


Daca as fi purtat mentinator de spatiu atunci cand s-a observat ca nu erupe caninul, i-as fi pastrat locul iar ceilalti nu s-ar mai fi deplasat si aplecat sa umple acel spatiu. As fi evitat astfel lipsa unui dinte atat de important precum si problemele cu ocluzia (muscatura) si partea estetica (linia mediana a maxilarului mult mutata spre dreapta fata de cea a mandibulei, corect pozitionata perpendicular pe centrul buzelor). 


Daca purtam disjunctor, aveam sansa sa imi largesc arcada superioara pentru a permite prezenta tuturor dintilor. Arcada mea este prea ingusta asadar atunci cand am rezolvat situatia deplasarii dintilor si i-am aliniat si centrat, pentru a putea avea canin (implant caci cel inclus a trebuit extras, nu am reusit sa il coboram din os cu ajutorul aparatului) a trebuit sa renunt la cate un premolar de fiecare parte. Si acum arcada este completa, nu am spatieri, asadar ar fi fost imposibil sa ii pastrez pe toti - exceptand cazul cand as fi mers la ortodont la schimbarea dintilor incat sa fie observata si rezolvata problema spatiului osos deficitar.


Iata cateva detalii despre cele doua : 












Daca va intereseaza o vizita la ortodont, nu bagati in seama stomatologii ce va descurajeaza ca nu are rost sa mai mergeti! Este posibila imbunatatirea danturii indiferent de varsta doar ca ce repari mai tarziu dureaza ceva mai mult si adesea si costurile cresc - pe alocuri poate fi nevoie de o combinatie intre aparat, chirurgie, protetica (coroane, fatete). 


Pentru Craiova recomandarea mea este dr. Simona Popa, tel 0721131647, in Brazda in cladirea cu etaj lipita de restaurantul Roma. Si de asemenea va sfatuiesc sa optati pentru metalic chiar daca nu este estetic precum ceramicul sau safirul. Este insa mai rezistent, mai rapid si bineinteles mai ieftin. Pe durata purtarii este mai economic, bracketul dezlipit se lipeste la loc nu se inlocuieste, costa mai putin partile ce se inlocuiesc la activarile lunare. In momentul de fata metalicul costa 1700 lei (acum 3 ani era 1350). Din cate stiu, este posibila plata in doua transe.  


Daca va indoiti de ce pot face tehnica si mainile potrivite, iata cum aratau dintii mei la 27,5 ani si cum arata acum la 30, 9 dupa aparat dentar, cateva interventii chirurgicale, 5 fatete si 2 coroane (povestea detaliata aici). In poza cu starea initiala se vede clar cat de strambi si aplecati erau dintii de sus si unde este linia mediana pe arcada superioara fata ce cea de jos, corect pozitionata, si fata centrul buzei. Nu renuntati!









12 comentarii:

  1. Arata genial de bine dintii tai. Pun pariu ca-ti schimba totul in bine. Si eu port un aparat metalic de 4 luni si in partea din fata efectiv nu mai sunt unul peste altul ci sunt drepti si frumosi si imi vine sa zambesc non stop chit ca inca am fiara in gura :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, bafta cu tratamentul ortodontic. Timpul trece repede daca nu percepi situatia ca pe o corvoada. In afara de cele cateva zile de disconfort dupa activari eu nu am simtit ca imi afecteaza viata, poate doar in sensul ca primeam complimente pentru aparat si elasticele roz mediu. :)

    Suna a cliseu dar chiar te schimba si psihic obtinerea unui zambet placut - in principiu incepi sa zambesti doar de dragul dintilor dar astfel ajungi sa iti transmiti o stare de bine, pozitiva. Mai ales cand ai luptat mult sa ajungi la rezultatul visat, treci de la a te abtine de la zambet la a face asta asa fara motiv, doar pentru ca poti si pentru ca esti mandra de ambitia ta. :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Si bravo ca ai ales metalic, oricum se vede ca porti aparat asa ca nu prea inteleg investitia in safir de exemplu. Poate doar avantajul ca nu se observa de la distanta mare. Am o amica ce si-a pus ceramic si pentru ca parte din dinti erau destul de dusi in spate fata de restul mereu ii sar brackets-ii de acolo. Sunt sigura ca nu patea asa cu metalicul...de cate ori in sar de atatea ori plateste, acum regreta costurile mai ales ca platit 5400 lei pentru cele doua arcade si inca mai are rate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, la mine am fost suficient de norocoasa incat sa gasesc o doamna doctor ortodont cinstita si deschisa care mi-a recunoscut ca la modul in care erau dispusi dintii mei era nevoie de mult mai multa forta decat mi-ar fii oferit aparatul ceramic.Si la drept vorbind, la cat m-am chinuit sa il obtin, atat din punct de vedere financiar cat si al durerii, pt ca au fost si la mine suficiente, ma intereseaza extrem de putin cum se vede si ce parere au restul. Asa ca zambesc larg. Si mai lucrez si cu oameni multi. Si sincera sa fiu am primit numai aprecieri si zambete sincere :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine putea fi pus si ceramic dar tot ortodontul a fost cel care m-a incurajat sa nu ma las influentata de avantajul estetic si sa raman la metalic. Apoi am citit pe net ca ceramicul creste durata tratamentului cu cateva luni si partea cu intretinerea mai scumpa si m-am felicitat. :) Nu am fost deloc complexata ca il port, chiar si persoane pe care le stiam mai acide m-au complimentat.

      Singurul lucru ce ma mai deranja era ca imi dadea un aspect artificial al buzelor, eu am buze pline si parea ca fac bot. Asa ca mai citeam pe la cate o poza " de ce tii buzele asa incordate??!" :))

      Ștergere
  5. Ah si apropo, il articolul final in care prezentai toate etapele ziceai de creditul pentru dinti. Si eu l-am facut si nu imi pare rau nicio secunda pt toti banii dati. Pana la urma e zambetul si increderea mea in mine la mijloc asa ca banii precum spuneai si tu, au trecut in plan secundar :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca stai sa te gandesti pe cate placeri efemere se duc banii, efortul facut pentru dantura este pe deplin justificat. Eu cand stau la masa cu cineva ma uit intai la dantura si nu imi fac o parere buna cand vad ca are haine scumpe si o masina pe masura dar nu da doi bani pe aspectul neingrijit al dintilor. Si sa zicem ca unii se plac cu ei strambi (desi problemele ortodontice nu au legatura doar cu partea estetica), dar de ce sa stea cu ei cariati? "Nu am bani"...ok, nu ai, o plomba costa cca 100-120 lei. Nu te duci sa o faci la timp, ajunge la nerv. Acum 3 ani costa 450 lei obturatia de canal la un molar, pentru ca are 3 radacini. Pe langa asta, mai adaugam si plomba. Si mai punem si faptul ca plomba dureaza aproape 1 ora, obturatia de canal si 2 sedinte si pot surveni si alte complicatii. Nici mie nu mi-e drag sa dau atatia bani, dar am invatat ca amanarea nu face decat sa creasca si costul si sa te afecteze fizic si psihic. Nu mai iesi in oras o vreme sau poate fumezi mai putin (eu nu am fumat niciodata, nu am nevoie de dinti galbeni si de intretinut un viciu nociv), dar tot strangi banii pentru o plomba.

      Ștergere
  6. spune.mi te rog..pentru ca am vazut ca esti din craiova, stii ceva de doamna doctor Catrinel Georgescu? Eu mi-am pus aparat la ea...pentru ca vine si in drobeta turnu severin...in mare am avut cam aceiasi problema ca si tine. tot un dinte inclus am avut si eu...numai ca ala de lapte nu mi-a picat..ci doar l-am scos acum cand am constat ca incepuse sa creasca cel inclus. teama mea cea mai mare este ca abia acum dupa 2 ani mi-a prins si mie dintele alea care de 2 ani de zile a stat fara sa se ocupe deloc de el...sunt un pic dezamagita, aveam multe asteptari...si au trecut doi ani si nici caninii care erau strambi nu mi s-au indreptat cum trebuie...elasticile le schimba foarte rar...
    ti-as fi recunoscatoarea daca ai putea sa imi spui cate ceva despre ea. multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu nimic, imi pare rau...aud pentru intaia oara numele. Stiu in schimb persoane care vin din Severin la dr. Popa dar inteleg ca e greu cu drumul, stiu cum mi-a fost mie sa calatoresc des la Bucuresti pentru partea cu aditia osoasa, implanturile si protetica. Dar ideea ca e atunci cand ai ghinionul sa nu intalnesti omul potrivit si sa iti mentina sau inrautateasca problemele zici ca mai bine faceai efortul drumului si al pretului mai mare (la Buc sunt cam duble preturile, cel putin la coroane, fatete, detartraj, plombe).

      Si mie mi-a tras mai tarziu dintele inclus dar a fost vorba de luni nu ani. Era anchilozat, aveam 28 ani, erau sanse mici sa reusim sa il coboram deci l-am pierdut. Nu stiu ce sa iti spun, daca e corect ce face...mi se pare ciudat ca in 2 ani nu s-au indreptat caninii dar pe de alta parte am vazut persoane care purtau si de 3 ani aparat. Depinde de gravitatea situatiei, de cat de repede se misca dintii...am o amica ce avea centralii petrecuti unul peste altul si din decembrie pana acum sunt aproape rezolvati.

      Tu schimbarea elasticelor numesti activarea, strangerea "suruburilor" urmata de schimbarea elasticului de pe fiecare bracket? La mine asta se intapla 1 data/luna, si o vreme din cand in cand mi-a schimbat si arcul (sarma) cu din ce in ce mai gros.

      Daca descopar ceva despre dr. Georgescu revin cu raspuns aici.

      Ștergere
    2. Daca te tenteaza o parere a unui medic faimos pentru cazurile cu dinti inclusi, si ai sansa sa ajungi la Timisoara, http://www.drcrisan.ro/

      Ștergere
    3. Cat de trist sa vad ca medicul asta a ajuns si in turnul severin. Nu mai are pacienti in Craiova pentru ca toti si-au dat seama ca e proasta asa ca isi bate joc de cei din TGjIu si Severin.. hmm, e anul 2018 si pot sa jur ca nici pana acum nu ti-a dat aparatul jos.

      Ștergere
  7. Arata foarte bine lucrarea, o sa apelez si eu la dansa, multumesc de informatie.

    RăspundețiȘtergere