Translate

sâmbătă, 24 mai 2014

HARTMANN DermaPlast pentru vezicule si bataturi + concurs



Cum nu iubesc caldura decat in doze confortabile, luna mai este perioada mea preferata - ma simt ca un copil in fata vitrinei cu prajituri cand pot sa ma joc cu imprimeuri florale, rochii vaporoase si fuste delicate, matase, chiffon, dantela, lacuri de unghii delicioase si sandale in culori bogate. 


Pentru mine insa bucuria de a putea purta incaltari frumoase se incheie adesea cu disconfort. Flip-flops, balerini, sandale si pantofi, orice port direct pe piele imi face rani. Am pielea foarte sensibila, piciorul un pic mai  lat si pe deasupra de cativa ani mi se umfla zilnic chiar si atunci cand nu fac altceva decat sa stau in pat. In conditiile expuse, printre multele lucruri mai mult sau mai putin utile pe care le port in geanta acum am vesnic si cativa plasturi. 


In prima faza am apelat la cei de culoarea pielii, cu rivanol. Pe langa faptul ca se vad urat, mai ales cand aplici mai multi, se desprind usor. Nu ii poti folosi la piscina, nu rezista la umezeala, nici vorba sa defilezi asa la ocazii speciale cand mi se pare grotesc sa vad incaltari elegante asortate cu bucati de leucoplast. Recunosc, un motiv pentru alegerea aceasta a fost pretul : gasesti de la 1 leu cutia cu 10 bucati. Pe termen lung insa am constatat ca economia era o iluzie avand in vedere ce repede se deterioreaza. In plus, nu mi se pare ca protejeaza ermetic o rana, nu se lipesc impecabil si stiti cat de periculoasa poate deveni o vezicula sparta daca intra praf. 


Un timp am folosit plasturi transparenti din DM, aveau pret prietenos dar calitatea lasa de dorit. Nu erau atat de invizibili cum promiteau si daca aveam pielea zdrelita acea perna ce trebuie sa protejeze suplimentar mi se lipea de rana. Cand incercam sa scot plasturele, imi tragea si pielea lezata. Le-am inlocuit cu un alt tip de pansamente transparente comercializate in acelasi magazin si m-am resemnat ca nu pot gasi mai bun de atat. Nu erau rele, dar cand transpiram se faceau urate la frecarea cu incaltarile si cutandu-se devenea evident ca le port. 



De curand mi s-au oferit spre testare plasturi produsi de Hartmann : bataturi - fasii inguste si pernuta mica, vezicule - dimensiune si perna protectoare mari, o cutie mix cu un plasture pentru copii - colorat si imprimat potrivit varstei, o varianta pentru piele sensibila, plasture transparent ideal pentru baie/dus, unul pentru activitatile sportive, unul rezistent la apa. Bineinteles ca cei mai utili s-au dovedit cei transparenti pentru bataturi si vezicule, avand cate o cutie din fiecare si motiv zilnic pe acestia i-am folosit constant pana la epuizare.

"Perna de hidrocoloid amelioreaza durerea si reduce presiunea in timp ce folia speciala de suport se muleaza perfect  si asigura o protectie optima. Folia este special conceputa pentru a respinge apa, murdaria si bacteriile dar in acelasi timp pentru a permite pielii sa respire. Pot ramane aplicati cateva zile si pot fi utilizati in cazul oricarei leziuni superficiale.

In timp ce plasturii clasici actioneaza in mediu uscat, DermaPlast creeaza un mediu umed la nivelul veziculei sau bataturii si astfel celulele epiteliale se inmultesc mai repede. Prin absorbtia secretiilor veziculei, hidrocoloidul continut in plasturi formeaza o pelicula de gel care asigura umiditatea plagii si accelereaza procesul natural de vindecare".

Ce mi-a placut la ei? 

Chiar sunt discreti, singurul aspect care poate dezvalui ca ii porti este ca de aproape in lumina puternica zona aceea e un pic mai lucioasa. Avand in vedere nivelul de la care privesc cei din jur, practic nu pot fi detectati decat de purtator. Pot purta degajata sandale fara sa ma gandesc ca arat ciudat pentru ca am 3 plasturi aplicati pe degete si nu trebuie sa ma stresez ca stric aspectul elegant al unei tinute de ocazie cu cateva fasii de leucoplast. 


Se lipesc perfect si asta ajuta la camuflare. Daca materialul se strange, e clar ca aceea nu poate fi pielea ta. Nu se intampla nimic nici daca ii pastrezi cateva zile si nu devin ponositi din cauza frecarii cu incaltarile atunci cand transpira piciorul. Avand in vedere ca nu isi schimba pozitia, ofera confort si protectie pana la eliminare.



Sunt ok in mediul ud, intotdeauna m-a enervat sa imi scot plasturii de pe maini sau picioare cand fac baie. Nu e vorba neaparat de risipa ci de faptul ca pielea ranita ustura in apa calda si pentru ca se inmoaie este intrerupt procesul de cicatrizare. Chiar si atunci cand deja ai crusta o iei de la capat daca ai udat-o. In ritmul acesta vei trage mult si bine de rani, nu se pot inchide si vindeca daca tot actioneaza asupra lor diversi factori externi. 


Pretul nu mai pare mare daca te gandesti ca fiecare poate fi mentinut cateva zile. Sunt plasturii clasici ieftini, dar ii schimbi des. Daca ai o mica rana pe palme si porti un leucoplast il vei schimba de cate ori te speli pe maini, adica de nenumarate ori. Pentru ca nu rezista la apa si mai e si neplacut sa stai cu ceva ud si rece.


Nu trebuie sa astepti zile in sir pana sa poti purta din nou o anume pereche de incaltari, aplici plasturele pe vezicula sau batatura si te poti incalta la loc. Pernuta va izola si proteja zona eliminand disconfortul. 

Pretul lor este de aprox 16 lei 8 buc pentru bataturi, 20 lei 6 buc pentru vezicule. Depinde bineinteles de farmacie. 


Aceasta nu a fost prima mea experienta cu produsele Hartmann. Dupa excizia alunitelor ma intrebam mereu daca nu ar putea sa imi lase firele mai mult, fiind in zone de miscare ranile ma gandeam ca se vor deschide si imi va ramane o cicatrice mai lata. Daca santul se lateste, de regula se umple cu tesut cheloid. Bineinteles ca nu au fost de acord sa mentina firele peste timpul obisnuit dar m-au trimis sa cumpar benzi de sutura Hartmann. Cea mai buna inventie, serios. :) 


Practic e vorba de niste fasii foarte subtiri si lungi (am avut varianta a doua din imagine), asemanatoare unei hartii aerate, de culoare grej. Se gasesc in plicuri ca cele pentru comprese, 3 buc/plic, aprox 2,5 lei. Fiind lungi, in functie de rana se pot taia in mai multe parti. Eu pentru gat taiam fasia in 3 si astfel cu una acoperam toata rana asemanator unor copci discrete. Nu doar ca tineau marginile plagii unite dar si mascau zona. 


Am fost si la un botez in perioada respectiva si doar cel de langa mine putea sa vada ca am ceva aplicat (de mai departe sunt inexistente). Ar fi fost neplacut si pentru mine si pentru cei din jur sa merg cu rana asa cum arata la o saptamana dupa excizie iar un plasture clasic atrage atentia prin dimensiune, forma, faptul ca nu sta lipit perfect si e mult prea ridicat in zona cu rivanol. 


Aceste benzi sunt utile si pentru diverse crestaturi, ati vazut ce greu se vindeca taieturile mai ales ca nu poti evita apa si se deschid la fiecare contact.
Eu am avut din cele foarte subtiri dar am vazut ulterior pe internet ca de fapt sunt mai multe variante de grosime si lungime, pentru a se potrivi diverselor dimensiuni de plagi. 



As vrea sa citesc si cum va descurcati voi cu disconfortul provocat de sandale si pantofi, ati folosit vreodata plasturi transparenti speciali, conceputi sa protejeze si trateze in acelasi timp veziculele sau bataturile? Raspunsul va poate aduce o umbrela + 3 cutii de plasturi dedicati problemelor sus-mentionate. Puteti participa la acest concurs pana pe 7 iunie ora 24.00 iar alegerea castigatorului se va face cu random in ziua urmatoare. 
      

19 comentarii:

  1. Interesant articoul. De mare ajutor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, ma bucur intotdeauna daca pot sa impart si cu ceilalti ce descopar interesant. Nu pare un subiect existential dar cine are probleme cu pielea picioarelor stie cum o rana cat de mica poate sa iti strice ziua si un eveniment important. Sau sa te faca sa nu mai incalti vreodata incaltarile vinovate.

      Ștergere
  2. Si mie imi plac tare mult plasturii astia, o sa scriu si eu despre ei :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt chiar faini. Daca se deteriorau usor si nu se puteau purta mai multe zile as fi zis ca nu sunt convenabili pentru zi cu zi dar asa sunt ok. Si sunt mai accesibili decat Compeed.

      Ștergere
  3. fata de compeed cum sunt? stiu ca si la lidl mai sunt ceva de gen,dar nu sunt asa rezistenti..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu i-as incadra in aceeasi categorie in ce priveste calitatea, sunt discreti si rezistenti. Sunt peste lidl clar, am avut 2 feluri de acolo si nu se compara. Unii erau bunicei ca aspect, dar se "plisau" repede si nu se mai putea spune ca izolau zona pemtru ca putea intra praf, apa.

      Ștergere
  4. Hey there! I realize this is somewhat off-topic however
    I needed to ask. Does operating a well-established blog like yours
    require a lot of work? I'm brand new to writing a blog however I do write in my diary everyday.
    I'd like to start a blog so I can easily share my own experience and thoughts
    online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for new aspiring blog owners.
    Appreciate it!

    Feel free to visit my weblog - อาหารเสริมลดน้ำหนัก

    RăspundețiȘtergere
  5. De mare ajutor articolul. Eu port 35.5, o marime foarte mica. Insa am monturi si din cauza bataturilor repetate pielea de deasupra calcaiului este putin in relief asa incat aproape orice incaltaminte imi face bataturi. Am incercat toate sortimentele de plasturi. Cei drept Compeed mi s-au parut cei mai buni, insa pretul e destul de mare si la mine nu au rezistat mai mult de o zi. Cei de la Lidl pareau buni insa aderenta e o gluma, dupa o jumatate de ora mi s-au strans foarte inestetic, eram plina de lipici si rana ma durea si mai tare. Voiam sa iti mai impartasesc un mic truc: am patit o data sa raman fara plasturi (de orice fel) si sa ma grabesc foarte tare sa ajung undeva. Asadar am taiat o bucata dintr-un absorbant/protejslip, am lipit-o cu partea adeziva de dres, exact in dreptul ranii si am plecat. Pentru cateva ore, au fost o solutie de urgenta chiar buna. Sigur, am putut proceda asa fiindca purtam balerini si pantaloni lungi, nu e mereu cazul insa intr-o situatie de urgenta poate fii o solutie. O sa incerc cu siguranta plasturii Hartman.

    RăspundețiȘtergere
  6. Hehe, chiar am fost la o nunta de curand si sincera sa fiu, niciun plasture nu a rezistat pantofilor mei superbi:)) Spre sfarsit simteam ca partea de deasupra calcaielor e captusita cu sarma ghimpata. Si eu sunt de acord cu faptul ca nu poti sa te imbraci elegant si sa porti sandalute sau pantofi eleganti sau chiar casual si sa se vada plasturii. E urat si de cele mai multe ori se deplaseaza si se incretesc. Asa ca ma bucur deosebit de articolul tau ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. De obicei imi iau normali pentru ca nu fac rani des si cumpar ce se nimereste atunci. Dar m-ai facut curioasa cu plasturii astia. Mi-ar placea sa ii incerc. Sper sa castig :) :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu tot cu plasturi ma descurc, am gasit la o farmacie unii asa cum ai descris tu, dar nu mai stiu nici farmacia, nici firma ca am ramas fara cutie si pe ambalaj nu scrie nimic.
    Despre calitatea plasturilor Hartmann m-am convins acum cativa ani, cand m-am operat de hernie inghinala. Aveam deja programat concediul in Turcia, la mare, cu mult timp inainte de interventie si a trebuit sa plec la trei saptamani dupa operatie. Medicul mi-a dat voie sa merg, cu conditia sa nu-mi expun cicatricea la soare. Am apelat la plasturii Hartmann rezistenti la apa si au fost foarte buni, am facut bai in piscina si mare, dusuri in camera, cicatricea a fost protejata si de soare, dar si de apa. In plus, am folosit destul de putini, tinand cont de timpul petrecut in apa, pentru ca au rezistat bine conditiilor de umezeala. Din pacate, eu nu prea stiu de unde sa-i iau, ca peste tot gasesc Urgo, scumpi si prosti, dupa parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna as vrea si eu sa incerc acesti plasturi. Ma confrunt des cu rani de la incaltaminte dar am neglijat sa vad daca mai exista si altceva decat plasturi cu rivanol. E super ca sunt transparenti. Lorena

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna foarte intersanti plasturii pe care i-ai prezentat,pe piata majoritatea plasturilor nu rezista in mediul ud si asta e un lucru foarte neplacut.Nici eu nu sunt scutita de vesnicele bataturi in fiecare vara si normal si am incercat Compeed care mi se par cam scumpi si cei normali culoarea pielii care se dezlipesc foarte repede.Nu am incercat plasturii transparenti si chiar e frumos ca ai organizat acest concurs pe blogul tau.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  11. Hello si multumim de concurs!
    Cine are piele sensibila si stie ca face repede bataturi (ca mine) mai ales de la pantofii noi la prima plimbare in oras atunci cu siguranta ca are in geanta, de rezerva, un plature care sa aline, macar putin, durerea cauzata de acei frumosi, dar foarte incomozi pantofi/sandale/botine etc. Cu toate acestea nu am incercat pe cei transparenti, cred ca sunt minunati pentru sandale.

    Pup

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte interesant articolul! nu prea am avur probleme de genu' dar cand ma patit-o si eu am incercat apoi sa port sosetele de alea gen balerina transparente care m-au ajutat cat de cat.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mihaela G.
    Am folosit plasturi si de fiecare data i-am cumparat la nevoie. Sunt foarte utili si eficienti !

    RăspundețiȘtergere
  14. printre multele lucruri mai mult sau mai putin utile pe care le port in geanta acum am vesnic si cativa plasturi. pansamente hartmann


    RăspundețiȘtergere
  15. Bellissimo sito ti seguo con piacere..

    RăspundețiȘtergere
  16. Cand incercam sa scot plasturele, imi tragea si pielea lezata. Le-am inlocuit cu un alt tip de pansamente transparente comercializate in acelasi magazin si m-am resemnat ca nu pot gasi mai bun de atat Produse Hartmann

    RăspundețiȘtergere