Translate

miercuri, 27 ianuarie 2010

CHANEL Le Vernis Nail Colour




Stiu ca blogul acesta se voia exclusiv de beauty, urmand a-mi pastra verticalitatea, criticismul excesiv si spiritul analitic atat de pagubos uneori pentru celalalt, cel literar, sa-l numesc asa. In beauty & fashion nu ar trebui sa existe limite, reguli, do's si do not's. Pasionatii sunt de regula firi boeme, pentru care aspectul financiar e ultimul care conteaza. Evident, conteaza in sensul ca exista lucruri pe care nu ti le permiti, dar eu ma refeream la cat de afectat si influentat esti de pretul celor pe care le-ai putea avea.
Nu ma pot abtine insa sa nu remarc inutilitatea anumitor standarde finaciare impuse doar de dragul unor litere mai mult sau mai putin faimoase. Eu nu am nici cea mai mica intentie sa platesc taxa de brand, ci taxa pe calitate care de la un punct incolo oricum frizeaza absurdul.
Un lac de unghii, oricat de pompos ar suna ingredientele si denumirea sa, ramane un lac de unghii. Nu iti face unghiile sa semene a tipsuri peste noapte, nu isi picteaza singur criptograme si nici nu se autodecoreaza cu flori de portelan. Pur si simplu coloreaza, ideal fara a afecta sanatatea unghiei si fara a-i conferi baza aceea galbena atat de blamata ce o face sa para bolnava si neingrijita in stare naturala. Nu ii poti cere sa accelereze cresterea, sa repare deficientele de calciu si mai stiu eu ce sau sa lupte cu exfolierea. Pentru aceste probleme exista produse exclusive, baze si tratamente ce intregesc ritualul zilnic sau manichiura saptamanala. Prin urmare, ce face diferenta? Durabilitatea? Da,de acord, si eu aleg o oja care ma tine 5 zile in detrimetul uneia care dupa 2 e pe jumatate sarita. Dar sigur nu visez sa-mi ramana intacta suficient cat sa o las mostenire, cu cat tine mai mult cu atat mai agresive sunt ingredientele continute. Ca la orice produs cosmetic, rezistenta inseamna agenti de sigilare, evident nocivi.
Asadar, ce inseamna pentru mine un lac de unghii satisfacator? Sa aiba o textura si o pensula care sa asigure aplicare uniforma, sa fie suficient chiar si un singur strat (nu sufar ojele usor translucide care fara mai multe straturi lasa sa se vada diferenta intre unghie si partea crescuta, ca si cum ar fi murdara), sa aiba stralucire (nu sidef!!), sa dureze cateva zile, sa nu ingalbeneasca si exfolieze. Nu mi se pare de neatins si oferta este variata.
O inteleg pe Elena Basescu ca nu poate sa doarma daca nu se picteaza cu Chanel sau YSL, cand nu mai ai ce face cu banii e clar ca nu-ti mai pasa de optiunile similare cu preturi infinit mai mici. Dar pentru cineva normal de la un punct incolo sunt mofturi. Ma gandesc serios sa-mi pun niste sfere de cristal pe fiecare deget, sa protejez pretioasa potiune de 25$. :)))
Oja aceasta, in minunata nuanta Tulipe Noir, s-a dus la varfuri dupa o zi, in care nu am facut altceva decat sa ma spal pe maini de cateva ori si sa fac obisnuita baie. Nu mult, nu a sarit, ci s-a luat discret de la un capat la altul. Fiind o nuanta inchisa, daca te uiti atent se observa partea alba. Nu cred ca sare, observ ca textura sa este destul de light incat sa adere bine la suprafata unghiei, dar cred ca se va lua din ce in ce mai mult dispre varf spre baza. Recunosc ca arata bine cu un singur strat si ca are luciu, nu oglinda, dar spre deosebire de altele care arata a carioca, chiar are. Partea proasta e ca nu pot generaliza la toata gama, si am mai intalnit marci in cadrul carora numai culorile inchise aratau si se comportau bine in timp ce nuantele mai deschise pareau "prafuite". Bifam deci luciul pentru Tulipe Noir, aspectul uniform si acoperirea perfecta de la primul strat.
Nu stiu cum sta cu efectele asupra unghiei naturale pentru ca ale mele arata cam rau, nu ma hranesc corespunzator asa ca am parte de exfoliere pe care incerc sa o combat luand intern zinc si exterior Farmec B5. Sunt oricum galbene pentru ca folosesc de trei ani de cand le-am lasat lasat numai lungi culori inchise fara protectie sub. Nu ma pronunt la acest capitol, nu am testat-o suficient timp si fara probleme pre-existente ca sa remarc diferenta.
Nu as fi avut pretentia sa tina 2 saptamani, ma plictisesc de culoare si de aspectul ei asa ca oricum imi fac manichiura cel mai tarziu saptamanal. Dar la banii astia, ma asteptam la ceva mai multa calitate. Am avut Farmasi de 4 lei si nici dupa 4 zile nu se luase la varfuri. Aceasta s-a luat dupa prima, si nu am facut decat sa imi spal mainile. Luciul a inceput sa paleasca in a doua. Ma dezamageste tot mai tare.
Culorile sunt cu adevarat frumoase, nu ma tenteaza nuantele turbate dar si eu ma uit cu adoratie la faimosul Jade, un verde superb si ultramediatizat in industria fashion. Totusi, am vazut manichiuri si culori mult mai reusite cu OPI. Nici de dragul lor, si nici de dragul sticlutei atat de...Chanel-like nu as plati 25$.
Serios acum...recomand persoanelor cu un buget mediu sa caute solutii mai rentabile, mai ales ca nu vorbim de calitate superioara. Iar Elenei Basescu ii recomand sa-si mai ia o pereche fabuloasa de sandale Miu Miu in locul acestui lac de unghii, deloc prezidential.
Din punctul meu de vedere, calitatea indoielnica il transfera din pacate la categoria moft. Sa nu zic snobism.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu