Translate

sâmbătă, 18 aprilie 2015

La blouse roumaine, pleats and my wonderful Friday


Ia purtata in imaginile aferente postarii a fost intai a bunicii si apoi a mamei, nu stiu exact cand a fost cusuta insa mama crede ca o avem de peste 60 ani. Desi in poze pare a arata impecabil, materialul a devenit foarte subtire si s-a ingalbenit. Am scandalizat intreaga familie cand am pus mana pe fierul de calcat, eterna mea obsesie - cu scaparile specifice cuiva care are vointa dar nu are talent, recunosc, mai fac dungi. Dar macar nu ies cu hainele botite caci daca am timp sa-mi tencuiesc fata gasesc si pentru calcat. De data aceasta avantul razboinic mi-a fost infrant, ai mei motivandu-mi ca distrug patrimoniul si biata bluza va ramane cu gauri. Am realizat si eu apoi, chiar puteam sa o stric. 
Mai avem una brodata cu margele insa momentan nu am gasit o tinuta care sa permita ie cropped, imi este relativ scurta chiar si pentru fustele cu talie inalta fiindca imi place sa fronsez peste ele.


Prima alegere pentru etalarea bluzei traditionale romanesti a fost o contradictie, fusta denim ripped. Intre timp a sosit un colet ce m-a cadorisit cu o o idee mai buna, sper sa va placa asocierea. Nu mai purtasem de mult rosu, ce-i drept, cum sa nu profit de ocazie? Mai ales ca iubesc pliseurile (pe cat urasc pensele din cauza conformatiei problematice). Nu neg ca mi-ar fi placut sa fie cu adevarat maxi si sa acopere incaltarile dar pe de alta parte constientizez ca am destule instrumente de maturat strazile si nu le pot purta fara tocuri, ori apar nenumarate momente cand acestea sunt excluse si implicit am nevoie de haine "asortate" ca lungime cu flats.
Daca va place, trebuie sa stiti ca jupa ajunge doar pana deasupra genunchilor - eu sigur i-o schimb, nu ma incanta umbra facuta la jumatate. Este supla, nu da volum soldurilor, culoarea nu este stridenta dincolo de soare. Vine alaturi de o curea dar eu nu le mai suport decat pe cele foarte subtiri asa ca am aruncat-o. Imi doresc fusta si pe alb, este deja pe drum si abia astept sa o port.



Blouse : traditional garment, manually sewn

Skirt : Sheinside, may find it here

Sandals : VILA














9 comentarii:

  1. wowwww! ce ie suuuperba! ba mie chiar imi place maxim cum vine cu lungimea fustei! este outfit-ul meu preferat al tuturor timpurilor-purtat si vazut vreodata de mine la tine! te pup mult, Ramo draga..Raluca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc frumos, Ralu. :*:* Daca imi venea ideea la timp o luam atunci in parc, eu inca mai visez la o sedinta foto pe pod si la Castel, dar nu cand in fiecare secunda te invadeaza publicul si trebuie sa te opresti de 1000 ori. :) Fusta o sa vina si pe alb, o voi purta tot cu o ie dar ceva mai colorata broderia. Sper sa iti placa. Sa vina august, nu am terminat povestile. :)

      Ștergere
  2. WOW. Atat pot sa spun. Ia e intr un mare fel ea singura, dar si combinatia e ff reusita. Si pozele sunt frumoase, par mai calitative nu stiu cum. Ah si ai schimbat si locatia , ma plictisisem de scarile acelea meschine. Per ansamblu, nu mi a placut mult ci foarte mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Ionela. I-am dat mamei sarcina sa mai gasesca ii la vecinele de la tara, am observat ca nu le pretuiesc prea tare caci una din cele pe care le am a fost primita cand una din acestea a facut curat in lazile cu "vechituri" si voia sa scape de ele. Inclusiv lada mi-a dat-o, minunat pictata insa deteriorata mult. Am donat-o unui muzeu mai tarziu, ziceau ca poate fi reconditionata.

      Am avut lumina buna si e posibil sa isi fi dat silinta sa ma focuseze, ei toti spun ca asteapta sa focuseze dar clar nu o fac sau nu bine din moment ce sunt n poze unde eu sunt stearsa iar ceva de langa mine sau din spate iese perfect. In plus, tata cand le-a facut mai tot timpul a stat asezat. Ma gandesc ca astfel i-a tremurat mai putin mana.


      La scari ma voi mai intoarce, din pacate. Mai ales cand ploua sau cand vine randul unuia din fotografii care are putin timp la dispozitie deci nu putem pleca departe dupa locatii dragute.

      Ștergere
  3. Fusta aceasta, in ambele variante cromatice, s-a aflat in cos la ultima mea comanda pe site! Ei bine, al meu barbat m-a deturnat maraind ceva, nici nu mai stiu ce - dar a fost ceva cu care m-a influentat, evident!

    Revenind... bat campii la aceatsa ora, deh!
    Imi pare extrem de inspirata combinatia celor doua piese! Arata minunat, look-ul tau are acea simplitate a elegantei! Te felicit, imi place mult de tot ceea ce vad!

    Nu inchei fara a te ruga sa ai mare grija de ie! E desavarsita - din multe puncte de vedere!
    Pupicei, Ramona!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Ilda. :* La mine mai intai a fost cea alba dar avand pliseuri m-am temut ca ma va face sa par lata, evident m-am inselat. Imi mai era frica si sa nu fie ingusta si sa ma trezesc ca se intinde pe solduri. Din fericire nu e croita cloche ca sa fie mica sus, e dreapta.
      A fost una din tinutele in care m-am simtit cel mai bine, de data aceasta privirile atrase au parut a fi prietenoase. Intentionez sa recidivez cu ia caci merita mai mult decat o singura incercare.
      Sper sa nu se deterioreze de la trecerea timpului, altfel eu am mare grija de toate hainele si le spal doar manual. La calcat piese vechi si fragile nu ma mai avant, nu cred ca s-a vazut urat.

      Ștergere
  4. Chiar imi place combinatia, nu se vede ca ia este piesa de muzeu, eu am crezut initial ca ai comandat-o pe net si ca este noua..:) Eu am o obsesie cu calcatul, ma omoara cand vad o tinuta frumoasa necalcata...dar na..cauzele pot fi multiple, inclusiv pozarea a mai multor tinute in aceeasi zi...oricum la a ta nici nu am observat. Sandalele sunt superbe ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Petty. Nu mi-as comanda niciodata, mai degraba as hartui niste babute de la noi de la tara sa mi le doneze/vanda. Cred ca nu ar mai fi aceeasi bucurie daca ia e noua, nu ar avea povesti de spus si patina timpului.

      Si ce daca pozeaza mai multe? Si eu pozez 2-3 cand prind un fotograf disponibil sa se sacrifice. Urasc sa calc mai ales ca am multe lungi si largi, dar tot o fac. Da, depozitate in masina mai strang cateva cute, dar tot nu arata ca din malaxor asa cum defileaza unele don'soare cu pretentii de fashion guru. Fusta din tulle a necesitat si ajutor, a tinut mama de fusta ca eu sa pot folosi ambele maini sa intind faldurile si sa o calc. Si nu m-am dat batuta, chiar era urata asa sifonata.

      Ștergere
  5. Draga mi-e ia romaneasca! Din orice zona ar fi. De prin clasa a 10-a am preluat o ie de la mama. O avea de cand era ea in liceu. Ei bine, iti spun ca e inca in perfecta stare si crede-ma ca am purtat-o atat de mult in anii astia incat ar trebui sa fie descompusa deja. Mi-am mai cumparat doua ii de la vecina noastra din Breaza, care le coase manual si le vinde pe la targuri si prin strainatate. M-a lasat sa le platesc in rate deci am scapat fara sa imi tai o mana si un picior. Daca stau sa ma gandesc bine, cred ca iile sunt cele mai scumpe chestii de imbracat pe care am dat vreodata banii, in afara de niste rochii de ocazie. I-am luat si Katiei o ie si de abia astept sa o imbrac cu ea din nou vara asta.

    RăspundețiȘtergere