Translate

luni, 17 februarie 2014

Bunul, raul si uratul.


In rolurile principale:
- tenul meu ce a cunoscut si zile mai bune (uratul)
- Bioderma Sebium Gel Moussant (raul)
- Bioderma Sebium Pore Refiner (bunul)

In ultimele luni am constatat cu neplacere ca tenul meu ce oricum lupta cu imperfectiuni moderate inca din adolescenta devine si mai capricios. Pe scurt, in trecut aveam de luptat cu odioase dar putin vizibile mici granulatii sub piele - puncte albe, sebum, pori dilatati pe 1/4 obraz in zona adiacenta nasului. Ulterior, "multumita" ilustrilor dermatologi din Craiova, punand pe fata tot felul de produse antiacneice mai agresive decat era necesar si bineinteles fara sa mi se spuna vreodata ca e obligatoriu sa folosesc SPF fiindca sunt fotosensiblizante, am primit bonus o piele sensibilizata excesiv (se inroseste inclusiv la demachiere) si melasma. Ma obisnuisem oarecum cu situatia - fara sa incetez sa caut remedii - insa lucrurile s-au schimbat in mai rau. Singurul motiv la care ma gandesc acum este ca spre deosebire de alti ani am fost nevoita sa iau multe medicamente consecutiv. Lucru pe care de obicei nu il fac pentru in afara de raceala nu prea era cazul. Am facut otita, am racit grav in mai multe...directii, am avut interventii chirurgicale dentare, m-am luptat mult timp cu tripleta helicobacter pylori + gastrita + bila ce ma adusese la disperare fizic si financiar. Cam in aceeasi perioada tenul s-a razvratit. E chiar mai sensibil decat inainte, parca si mai gras, am mai multe imperfectiuni. Si culmea, desi pe corp nu am avut probleme nici in adolescenta si eram chiar mandra de pielea mea, mi-au aparut pe brate brobonite despre care am aflat aici ca se numesc keratoza foliculara. Am crezut ca e ceva de moment, dar iata ca nu trec. Din fericire au culoarea pielii, insa se vad clar in lumina naturala si daca trec palma peste se simt asperitati. 
Avand in vedere agravarea cantitatii de sebum si citind pe mai multe bloguri pareri bune despre gelul spumant Sebium Bioderma am hotarat ca mi se potriveste. Desi costa ceva mai mult, aprox 50 lei, eram incantata de ce promitea si consideram ca merita fiind si o cantitate mai mare decat de obicei - 500 ml. 
Nu am sa postez ingredientele intrucat au tot circulat in blogosfera si pot fi usor gasite. Voi mentiona asadar numai constatarile personale:

  • Mi-a uscat foarte tare tenul, uneori aveam reale rugozitati ce formau strat. Mi s-a mai intamplat si cu alte produse, dar de regula asta insemna ca ma tine fata imediat dupa spalare. Ori de data asta aratam ca un camp de razboi, oricat as fi hidratat ulterior. Ok, crema inmuia acele scuame dar nu indeajuns si oricum pentru a le putea indeparta as fi avut nevoie de gomaj zilnic. O idee nu tocmai fericita pentru tenul ce a ajuns sa se inroseasca imediat. Veti spune poate ca trebuia sa incerc gama Sensibio, dar eu am optat pentru Sebium din cauza sebumului considerabil. Ma saturasem sa arat ca un glob de discoteca la scurt timp dupa aplicarea machiajului. 
  • Desi ei spun ca e non-comedogen, nu ne-am inteles bine nici din acest punct de vedere. Mi-a provocat mici pustule. Putine, pe barbie, insa nu am avut asa ceva niciodata indiferent de produsele folosite. Cand am incetat sa il mai folosesc, au disparut si pustulele. Trebuie insa sa admit ca renuntand la a-l mai folosi pe ten l-am aplicat pe brate, in zona keratozei. In principiu pe umeri si putin mai jos - la mine se manifesta doar pe 1/3 din distanta de la umar la cot. Aici mi-a prins bine, nu in sensul ca nu imi mai apar brobonite ci ca le usuca fara sa imi descuameze toata zona asa cum pateam pe fata.
  • Nu imi place solubilitatea in apa. Consistenta e medie, iti scapa totusi printre degete dar nu e un aspect de care sa ma plang. Blamez insa faptul ca nu face spuma consistenta si nu adera la piele. Am senzatia ca nu mai ramane nimic pe fata pentru a putea curata impuritatile. Cand m-am confruntat cu asta in cazul altor produse aplicam fara apa si masam pana deveneau ca o spuma de ras, dense, si abia apoi adaugam apa. Acesta din pacate masat singur nu se ingroase oricat as insista cu miscari circulare.
  • Desi usuca rau, per ansamblu cantitatea de sebum nu a fost redusa deloc. In continuare la ceva timp dupa spalare ma luptam cu aceeasi problema, in ciuda scuamelor omniprezente. 
  •  Se consuma greu. Pentru cele carora le prieste produsul, si nu sunt putine, nu poate fi decat minunat. 
  • Mirosul imi displace profund dar niciodata nu as renunta la ceva ce imi face bine doar pentru asemenea considerent. M-am obisnuit ca majoritatea sa aduca a medicament. 
Pe scurt, a fost o investitie proasta in ce priveste situatia tenului. Nicio imbunatatire, dimpotriva. Cum nu mai am chef sa imi cumpar ceva special pentru sebum, urmatoarea achizitie va fi un produs destul de laudat pentru ingredientele prietenoase: Spuma Balea Med, caci folosesc deja de mai multe luni demachiantul din aceeasi gama si imi place mult.  

Pe de alta parte, iubesc Bioderma Pore Refiner. Are 30 ml si costa cca 50 lei. Nici aici nu voi mentiona ingredientele, doar impresiile lasate:

  • Textura densa, ceva intre matasos si catifelat, care adera foarte bine la ten fara a-l incarca. Ca si senzatie seamana cu partea aceea alba de la unele fonduri de ten, ajutand la matifiere si ajutand optic conditia pielii. Nu mi s-a parut ca mi-a micsorat porii, am incetat de mult sa ma sper la asta, dar ii face sa para mai mici potentand acoperirea fondului de ten si ma bucura chiar si acest mic ajutor. Intre "perfectorul" inclus la un fond de ten si un produs ce imi aduce acelasi beneficiu dar in plus este dermatocosmetic il prefer detasat pe cel din urma. Desi sunt sigura ca nu e 100% safe ca ingrediente, numai ca eu nu am trecut inca la nivelul acesta si daca imi merge bine momentan trec peste analiza.
  • Nu mi-a provocat iritatii si nu mi-a uscat pielea desi este considerabil matifiant. Totusi, n-as putea spune ca am rezolvat problema sebumului ci ca il tine in frau o perioada mai mare fata de ce se intampla in lipsa lui. Imi cer scuze ca nu postez poze dar nu sunt inca dispusa sa-mi arat minunata melasma alaturata porilor dilatati (le admir sincer pe cele ce pot face asta si ma bucur de recenziile lor fiindca ma ajuta mai mult decat sa vad produsul incercat pe mana).
  • Mirosul este specific,  de medicament, nu il consider un minus.
  • In ciuda previziunilor mele, nu se consuma asa repede. E necesara o cantitate mica pentru a acoperi intreaga suprafata. 
  • Se comporta rezonabil sub fondul de ten, este matasos, dar am observat ca uneori rezultatul arata mai bine daca in loc sa le aplic pe rand amestec putin Pore Refiner in fondul de ten.  
Sunt la al doilea tub si il voi recumpara. Bineinteles, cat timp ne intelegem la fel de bine. 
Inculpatele:






10 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult, Stella. Mereu imi propuneam sa fac asta dar gaseam diverse scuze sa aman, ajunsesem si eu sa cred ca nu o sa mai scriu niciodata aici. Si totusi, mi-a fost dor. Imi doream mult sa scriu despre plimbarea la Belgrad si astfel am avut pretext serios sa ma pun la lucru. :*

      Ștergere
  2. Am si eu Sebium Gel si sunt foarte multumita de el, insa tind sa iti dau dreptate ca folosit exclusiv, usuca tenul tare. Eu il alternez cu un produs de la L'Oreal si inca unul mai bland, in functie de starea tenului meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt fixata acum pe Balea Med, si datorita parerilor pozitive cat si propriei experiente cu laptele demachiant adiacent. Este ieftina si lista de ingrediente este impecabila - nu tin mortis, insa daca se poate gasi ceva safe la pret rezonabil cu atat mai bine.
      Intr-o vreme foloseam si sapunuri pentru bebelusi, nici macar acestea - se spune ca sapunul e NO oricat de bland ar promite sa fie - nu mi-au uscat fata asa cum pateam cu Sebium. E si pielea mea capricioasa si as zice subtire, am facut-o praf cu tona de antiacneice ani in sir. Parca-i coala de hartie.

      Ștergere
  3. Daca ai probleme cu excesul de sebum iti recomand crema de fata L'oreal anti-shine. E suficient de hidratanta pentru a nu usca tenul, se absoarbe rapid in piele si mentine sub control sebumul...nu imi mai luceste fata de parca as fi un glob disco. O folosesc de doar 2 saptamani si o consider excelenta. Dintre toate cremele pt ten gras de aceasta sunt cea mai multumita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru recomandare, in ultimii ani n-am mai folosit niciun produs pentru ingrijire de la ei. O s-o incerc, mai ales ca e si budget friendly si se gaseste usor.
      Mi-a placut ceva de Paula's Choice, am avut mai multe seturi de mostre dar nu am reusit s-o cumpar momentan.
      Mai exista o crema care imi place mult si pe langa cu adevarat matifianta (si totusi hidratanta) este si anti-imbatranire - sarind de 30 ani deja ma preocupa si acest aspect. Dar...ma descurajeaza grav pretul. E vorba de Lierac Mat-Chrono. O crema buna merita orice banut, totusi eu nu pot da in momentul asta 160 lei. http://www.beautyroom.ro/produse/ingrijire-ten/crema-de-noapte/lierac-mat-chrono-crema-regeneranta_102 A fost minunata.

      Ștergere
  4. Ma bucur ca ai revenit ;i imi place noua "fata" a blogului.
    Nu am incercat gelul bioderma, dar am spuma balea si, cu tenul meu cel putin, e foarte blanda, imi place mult, ceea ce ma bucura, pt. ca eu n-am gasit varianta travel si am luat direct tubul mare :)
    Voi mai cauta pareri despre pore refiner, m-ai facut curioasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos!
      Nu prea ma pricep la design si adevarul e ca nici nu m-am mai uitat de mult la setari, am obiceiul sa evit schimbarile. Desi in cazul asta chiar se impunea fiindca acum realizez ce obositor era pentru ochi fundalul inchis si incarcat...dar cand vedeam alb pe alte bloguri credeam ca e ceva special, cand in fapt era atat de simplu de gasit si setat.
      Abia astept sa cumpar si eu Balea. Mi-e cam peste mana sa ajung la DM fiind unul singur si prost asezat fata de locuinta mea insa n-am de ales pentru ca daca imi curat tenul doar cu demachiant multe zile la rand se incarca.

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Multumesc. Produsele in cauza au facut obiectul multor postari, review-ul meu vine cam tarziu. Insa nu m-am hotarat imediat ce am citit sa le cumpar si nici nu le-am luat in acelasi timp. Partea buna e ca am luat intai Pore Refiner, altfel nu as mai fi facut-o gandindu-ma ca nu mi se potriveste gama Sebium.

      Ștergere